SMiS – Otázky a odpovědi
- Potřebuji pro využití této služby nějakou speciální techniku nebo software?
- Nic, stačí počítač s připojením k Internetu a nainstalovaný internetový prohlížeč (např. nejrozšířenější internetový prohlížeč Microsoft Internet Explorer je standardní součástí operačních systémů Windows 9x a novějších. Také mnoho dalších internetových prohlížečů je výrobci poskytováno zdarma).
- Jak se občané mohou přihlásit k odběru SMS, musím znát telefony všech občanů v obci?
- Nemusíte je znát. Jde o svobodnou volbu občanů, zda se k odběru informací pomocí SMS přihlásí. Odběratelé se mohou přihlásit do informačního kanálu buď prostřednictvím SMS zprávy zaslané ze svého mobilního telefonu nebo prostřednictvím Internetu (aplikace SMiS Občan).
- Mohu službu použít i na běžné odesílání SMS?
- Ano, lze odeslat samostatnou SMS libovolnému příjemci.
- Dokáže SMiS odeslat velké množství SMS zpráv v případě krize?
- Systém iMunis SMiS využívá přímého profesionálního propojení do SMS center všech operátorů v ČR. Zajišťujeme propustnost sítě v řádu desítek SMS za vteřinu a nezávislost služby na stavu a výpadcích lokální GSM sítě. Pokud zprávy zasíláte prostřednictvím sítě Internet, nezávisí množství odeslaných zpráv na rychlosti Vašeho připojení.
- Můžete mi skutečně garantovat, že budou všechny zprávy doručeny?
- Garantujeme, že všechny zprávy budou doručeny do příslušného SMS centra, které se stará o další doručování. Pokud by příjemce byl mimo signál, nebo měl vypnutý telefon, SMS centrum pokus o doručení pravidelně opakuje. V každém případě máte možnost ověřit, v jakém stadiu doručení se vaše zpráva nachází.
- Mohu systém ovládat z mobilního telefonu? Např. potřebuji operativně posunout poradu, neboť stojím v dopravní zácpě.
- Ano, systém umožňuje i přístup ke službě a zadávání SMS pomocí autorizovaného mobilního telefonu.
- Lze použít pro přístup i doručení mobilní telefony všech operátorů v ČR?
- Ano, máme profesionální napojení s SMS centry všech operátorů v ČR.
- Lze definovat omezenou skupinu odběratelů -- např. zastupitele?
- Ano, např. zastupitelé mohou mít svůj samostatný informační kanál stejně jako jiné definované skupiny občanů.
- Lze zajistit, aby se do jistých kanálů nemohl formou SMS zprávy přihlásit kdokoliv?
- Přihlášení do informačních kanálů může podléhat schválení jeho správce -- v tom případě se jedná o tzv. schvalované) informační kanály. Odběratele schvalovaných kanálů je možné zadávat i ručně -- bez nutnosti přihlášení formou SMS.
- Lze nějakým způsobem omezit nebo mít pod kontrolou rozesílání SMS zpráv pomocí služby SMiS?
- Ano. Pomocí propracovaného systému uživatelských práv je možné určit jednu nebo omezený počet osob, které mohou vytvořené zprávy schválit. Teprve tím umožní systému zprávu zpracovat.
- Existuje jednoduchý způsob, jakým zašleme zprávu co největšímu počtu odběratelů -- např. v době krize?
- Ano. V systému je k dispozici tzv. Krizový kanál, ve kterém jsou v každém okamžiku automaticky shromážděni všichni odběratelé z ostatních informačních kanálů.
- Lze zjistit počet zpráv odeslaných a doručených konkrétnímu odběrateli, případně další informace o odeslaných a doručených SMS zprávách?
- Informace jako např. počet zpráv, čas odeslání nebo doručení danému odběrateli jsou k dispozici ve statistice odběratelů a na detailu konkrétního odběratele.
- Lze naplánovat odeslání SMS zprávy dopředu v určený okamžik?
- Ano, aplikace SMiS umožňuje předem připravit zprávu, která bude později odeslána v čase, který si sami zadáte.
- Může úřad přenést část financování této služby na odběratele?
- Službu je možné využívat různými způsoby. Jednou z možností sdílení nákladů s odběrateli zpráv je zavedení ročního poplatku např. 25 nebo 50 Kč. Aplikace SMiS nabízí podporu zpoplatnění některých informačních kanálů.
- Dokáže služba SMiS automaticky odpovídat na vybrané (např. často kladené) dotazy?
- Toto lze provést prostřednictvím tzv. odpovídacích kanálů, které rozesílají informace pouze na vyžádání odběratele. Lze založit libovolné množství těchto kanálů a odběratel si informace z konkrétního kanálu (např. Nejbližší kulturní akce, Úřední hodiny, Otevírací hodiny knihovny, ...) vyžádá prostřednictvím SMS zprávy zaslané ze svého mobilního telefonu.
- Lze do ankety nebo hlasování zaslat více hlasů z jednoho telefonu resp. ze stejného telefonního čísla?
- V případě zaslání více hlasujících SMS zpráv ze stejného mobilního telefonu resp. ze stejného telefonního čísla bude započítán pouze první zaslaný hlas.
- Jak často mohu službu využívat?
- Neustále, služba je v provozu 24 hodin denně.
Další dotazy rádi zodpovíme na adrese společnosti Triada.